АНГЛІЙСЬКА МОВА
1-4 КЛАСИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ
КОРОТКИЙ ОПИС КЛЮЧОВИХ ЗМІН
1. Запровадження ввідного усного курсу у першому півріччі 1-го класу.
2. Суттєве спрощення вимог до письма у другому півріччі 1-го класу, уточнення щодо використання напівдрукованого шрифту.
3. Скорочення обсягів висловлювань у мовленнєвій компетенції «Говоріння» та обсягів письмових повідомлень у мовленнєвій компетенції «Письмо», з 1-го по 4-ий клас.
4. Уточнення вимог до фонетичної лінгвістичної компетенції, з 1-го по 4-ий клас.
5. Вилучення складних граматичних форм, що належать до мовного рівня А2: множина іменників, закінчення (-es) (1 клас), присвійний відмінок іменника (3 клас), Present Perfect (4 клас), структура to be going to (4 клас).
6. Перенесення до 2 класу заперечної форми спонукальних речень.
7. Перенесення до 4 класу граматичної форми Future Simple.
8. Вилучення з лінгвістичної лексичної компетенції теми «Шкільне приладдя» (2 клас), що дублює вимоги 1-го класу.
9. Перенесення до 3 класу теми «Місяці. Дні тижня» у лінгвістичній лексичній компетенції.
10. Спрощення вимог до письма у 3 класі щодо написання листів та листівок («за зразком оформлюють короткі повідомлення та листівку-вітання, СМС»).
11. Уточнення мовленнєвих функцій щодо опису емоційного стану: «виражати настрій».
12. Уточнення вимог мовленнєвої компетенції «Аудіювання», з урахуванням роботи з навчальними аудіо- та відеоматеріалами, з 1-го по 4 клас.
13. Уточнення тематики ситуативного спілкування: Дозвілля (Іграшки, на прогулянці) – 1 клас, Свята та традиції (Продукти харчування) – 2 клас, Помешкання(На кухні), Природа і навколишнє середовище (Пори року), Відпочинок і дозвілля (Поїздка на канікулах) – 3 клас, Свята і традиції (Святкування у кафе) – 4 клас.
14. Наголос на роботі з підручником і словником (загальнонавчальна компетентність).
ДЕТАЛЬНИЙ ОПИС ЗМІН
1 клас ЗНЗ
|
Розвантажено
|
Уточнено
|
Лінгвістична граматична компетенція
|
Іменники у множині із закінченням –es (вилучено, належить до рівня А2)
|
|
Лінгвістична граматична компетенція
|
Заперечна форма спонукальних речень (перенесено до 2 класу)
|
|
Лінгвістична фонетична компетенція
|
|
Фокус: звуки:
- наближені до звуків української мови;
- відрізняються за суттєвими ознаками;
- не мають аналогів в українській мові
|
Мовленнєва компетенція говоріння
|
Обсяг висловлювання 3-4 речення/репліки (скорочено до 2-3 речень/реплік)
|
|
Мовленнєва компетенція письмо
|
Пишуть літери алфавіту, відтворюють графічний образ букв, слів, словосполучень, коротких речень. (вилучено)
|
Відтворюють графічний образ літер та слів з використанням напівдрукованого шрифту.
|
Мовленнєва компетенція читання
|
Називають букви алфавіту, озвучують засвоєнні в усному мовленні слова, словосполучення
(вилучено)
|
Розпізнають літери алфавіту та графічний образ найчастіше вживаних та вивчених слів, словосполучень і коротких фраз.
|
Мовленнєва компетенція аудіювання
|
|
Розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами (малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і у запису; (обсяг прослуханого у запису тексту – від 1 до 2 хвилин)
|
Мовленнєва компетенція монологічне мовлення
|
Розповідають римівки, лічилки, співають дитячі пісні (уточнено)
|
Відтворюють римовані твори дитячого фольклору
|
Мовленнєва компетенція діалогічне мовлення
|
|
Підтримують елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного та загального характеру
|
Засоби вираження
|
|
What’s your name?
I am …
How are you?
OK, thanks.
I’m happy/sad.
Where are you from?
I’m from …
Where is she/he from?
She/He is from …
It is a …
It is green.
It is big.
I can walk, run, jump, go.
Sorry/I’m sorry.
…please.
|
Мовленнєві функції
|
|
Виражати настрій
|
2 клас ЗНЗ
|
Розвантажено
|
Уточнено
|
Тематика ситуативного спілкування
|
|
Свята та традиції (Продукти харчування)
|
Лінгвістична лексична компетенція
|
Тема «Місяці. Дні тижня» (перенесено до 3 класу)
|
|
|
Тема «Шкільне приладдя» (вилучено)
|
|
|
|
Вік молодших членів сім’ї
|
|
|
Продукти харчування
|
|
|
|
Лінгвістична граматична компетенція
|
|
Заперечна форма спонукальних речень Наказовий спосіб дієслів (команди)
Don’t stand up!
(перенесено з 1 класу)
|
|
Дієслово:
Present Simple
|
Дієслово:
Present Simple (to be, have);
have got,
|
|
Займенник: вказівні (this, that з іменниками),
|
Займенник: вказівні (this, that, these, those з іменниками),
|
|
Прикметник: якісні, відносні, що вказують на розмір, колір, вік, якість предмета.
|
Прикметник: якісні, відносні, що вказують на розмір, колір, вік, емоційний стан.
|
Лінгвістична фонетична компетенція
|
|
Фокус: формування слухо-вимовних навичок учнів;
інтонація: логічний наголос
|
Мовленнєва компетенція говоріння
|
Обсяг висловлювання 4-5 речень/реплік
(скорочено )
|
Обсяг висловлювання 3-4 речення/репліки
|
Мовленнєва компетенція письмо
|
Пишуть букви алфавіту, в т.ч.під диктовку (вилучено)
|
|
|
Описують себе, іграшку, тварину, предмет шкільного вжитку (уточнено)
|
За зразком описують себе, іграшку, тварину, предмет
|
|
Обсяг письмового повідомлення 4-5 речень.
(скорочено)
|
Обсяг письмового повідомлення 2-3 речення.
|
Мовленнєва компетенція читання
|
Читають про себе та вголос і розуміють слова, словосполучення, речення, тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні. (уточнено)
|
Читають про себе та вголос і розуміють слова, словосполучення, речення, короткі тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні.
|
Мовленнєва компетенція аудіювання
|
Розуміють основну ідею адаптованого аудіо-, відеозапису
(уточнено)
|
Розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами (малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і у запису; (обсяг звучання – від 1 до 2 хвилин)
|
|
Реагують невербально на запитання, які вимагають простих відповідей;
(уточнено)
|
Реагують невербально та вербально на запитання, які вимагають простих відповідей;
|
Мовленнєва компетенція діалогічне мовлення
|
|
Підтримують елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного та загального характеру
|
Мовленнєва компетенція монологічне мовлення
|
|
Відтворюють римовані твори дитячого фольклору
|
|
Обсяг висловлювання 4-5 речень
|
Обсяг висловлювання 3-4 речення
|
Засоби вираження
|
|
How are you?
I’m fine, thank you.
Who is this boy/girl?
What is your /his/her name?
How old is he/she?
Питальні слова: what, who, where, when, why, how
I cannot/can’t …
Can you …?
This is an apple.
It is red.
I’m sad, happy, tired
|
Мовленнєві функції
|
|
Виражати настрій
|
3 клас ЗНЗ
|
Розвантажено
|
Уточнено
|
Тематика ситуативного спілкування
|
|
Помешкання
(На кухні)
|
|
|
Природа і навколишнє середовище (Пори року)
|
|
|
Відпочинок і дозвілля (Поїздка на канікулах)
|
Лінгвістична лексична компетенція
|
|
Місяці, дні тижня
|
|
|
Члени сім’ї
|
|
|
Вік старших членів сім’ї
|
|
|
Назви продуктів
|
|
|
Посуд
|
|
|
|
Лінгвістична граматична компетенція
|
Модальні дієслова: may, must
(вилучено – рівень А2)
|
|
|
Дієслово: Future Simplе (перенесено до 4 класу)
|
Дієслово: Present Simple, Past Simple
|
|
Іменник: присвійний відмінок (вилучено – рівень А2)
|
|
|
|
Займенник:
some, any, much, many, a lot/lots (А1)
|
|
|
Сполучник: or (А1)
|
Лінгвістична фонетична компетенція
|
|
Фокус: інтонація: наголос у словах;
логічний наголос та мелодія у реченнях
|
Мовленнєва компетенція говоріння
|
Обсяг висловлювання 4-5 речень/реплік
(скорочено )
|
Обсяг висловлювання 3-4 речення/репліки
|
Мовленнєва компетенція письмо
|
оформлюють лист, листівку-вітання
(спрощено)
|
за зразком оформлюють короткі повідомлення та листівку-вітання, СМС
|
|
описують себе, свою сім’ю, друзів, предмети шкільного вжитку,тварин; (спрощено)
|
- за зразком описують себе, свою сім’ю, друзів, тварин; дії.
|
|
Обсяг письмового повідомлення 5-6 речень.
(скорочено)
|
Обсяг письмового повідомлення 4-5 речень
|
Мовленнєва компетенція читання
|
Знають алфавіт та основні звукобуквені зв’язки (вилучено)
|
|
Мовленнєва компетенція аудіювання
|
Розуміють основний зміст віршованого чи писемного тексту, який звучить у повільному темпі за підтримкою невербальних засобів. Текст побудований на засвоєному матеріалі (уточнено із урахуванням роботи з навчальними аудіо- та відеоматеріалами)
|
Розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами (малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і у запису; (обсяг прослуханого тексту – від 2 до 3 хвилин)
|
|
Реагують на запитання, які вимагають відповідей «так/ні» чи інших простих відповідей
(спрощено)
|
Реагують на прості запитання, дають короткі прості відповіді
|
Мовленнєва компетенція діалогічне мовлення
|
Підтримують елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного характеру, а також мікродіалогів
(уточнено)
|
Підтримують елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного та загального характеру
|
|
Висловлення кожного співрозмовника – 5 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.
(скорочено)
|
Висловлення кожного співрозмовника – не менше 4 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.
|
Мовленнєва компетенція монологічне мовлення
|
Обсяг висловлювання – 5- 6 речень.
(скорочено)
|
Обсяг висловлювання – 4- 5 речень.
|
Засоби вираження
|
|
Who is this boy/girl?
What is his/her name?
How old are you?
How old is he/she?
Where is he/she from?
Where do you live?
I live at … Street?
What is his/her address?
Are you from…? Is she/he from…?
She/He likes/doesn’t like it.
It’s five o’clock.
It’s five twenty.
In (September, …)
On (Monday, …)
At (5 o’clock, …)
Where did you go?
Did you like it?
Yes, I did. / No, I didn’t.
How much? How many?
|
Мовленнєві функції
|
|
Запитувати з
метою отримання більш детальної інформації,
виражати настрій.
|
4 клас ЗНЗ
|
Розвантажено
|
Уточнено
|
Тематика ситуативного спілкування
|
|
Свята і традиції (Святкування у кафе)
|
|
|
Магазини
|
|
|
Подорож до англомовних країн
|
|
|
Спорт
|
|
|
Шкільний розклад
|
Лінгвістична граматична компетенція
|
Дієслово:
Present Perfect,
структура to be going to
(вилучено – рівень А2)
|
Дієслово: Future Simple, Present Continuous
|
Мовленнєва компетенція говоріння
|
Обсяг висловлювання 6-7 речень/реплік
(скорочено )
|
Обсяг висловлювання 5-6 речення/репліки
|
Мовленнєва компетенція письмо
|
Оформлюють лист, листівку-вітання;
(скорочено – рівень А2)
|
Оформлюють листівку-вітання;
|
|
Описують себе, свою сім’ю, друзів, кімнату, ігри, забави, свято, людей, тварин
(уточнено)
|
Описують себе, свою сім’ю, друзів, кімнату, ігри, забави, свято, людей, погоду, природу (тварин)
та висловлюють своє ставлення до них
|
Мовленнєва компетенція аудіювання
|
|
Розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій та віршованій формі, в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і у запису; (обсяг прослуханого тексту – від 2 до 3 хвилин)
|
Мовленнєва компетенція діалогічне мовлення
|
Ведуть короткі діалоги етикетного характеру;
(уточнено)
|
Ведуть короткі діалоги етикетного та загального характеру;
|
|
Висловлення кожного співрозмовника – 5-6 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.
(скорочено)
|
Висловлення кожного співрозмовника – не менше 5 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.
|
Мовленнєва компетенція монологічне мовлення
|
Роблять короткі повідомлення про
повсякденні і минулі дії/події (уточнено);
|
Роблять короткі повідомлення в межах сфер тематичного спілкування
|
|
Обсяг висловлювання – 6- 7 речень.
(скорочено)
|
Обсяг висловлювання – 5-6 речень.
|
Засоби вираження
|
|
These are…/Those are…
I’m (doing) it now.
Ok. I will help you.
I’ll do it tomorrow. – OK.
…because I like it.
|
Мовленнєві функції
|
|
Виражати настрій
|
Джерело: http://osvita.ua/school/52072/ |