Неділя
19.05.2024
05:49
Категорії розділу
Документи [0]
Портфоліо [1]
Опис педагогічного досвіду [1]
Конспекти уроків [3]
Фотоматеріали [1]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    АНГЛІЙСЬКА МОВА

    Каталог файлів

    Головна » Файли » КОНКУРС "ВЧИТЕЛЬ РОКУ 2016" » Опис педагогічного досвіду

    Опис педагогічного досвіду
    18.12.2015, 17:38

    ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

    Формування комунікативних здібностей учнів шляхом використання інноваційних технологій навчання на уроках

    англійської мови

    Актуальність досвіду. Загальновизнано, що сучасна система освіти вимагає змін. Нова школа ставить перед вчителем нові завдання, і передусім – виховати творчу особистість, людину, яка зможе вільно почуватися у суспільстві, де люди спілкуються різними мовами. Особливо це стосується такого навчального предмета, як англійська мова.

    Англійська мова — предмет, який сприяє, на мою думку,  формуванню творчої, всебічно розвиненої особистості, здатної пізнати культурні традиції не тільки інших народів, а й своєї нації.

    Таким чином, на сучасного вчителя англійської мови суспільством покладена важли­ва місія: сформувати особистість, яка вміє адаптуватися до сучасних життє­вих реалій, висловлювати свою думку, бути активною, ініціативною, наполегливою у досягненні поставленої мети, яка вміє цінувати досягнення іншомовних країн і не забуває про свою країну,  та історичне минуле свого народу.

    Досягти цього можна лише завдяки ознайомленню з культурними цінностями англомовного світу та України.

    Актуальність визначеного напрямку і спонукала мене обрати науково – методичну проблему: «Формування комунікативних здібностей учнів шляхом використання інноваційних технологій навчання на уроках англійської мови»

    Мета цієї проблеми полягає у визначенні механізмів формування школяра як інтелектуальної, творчої, всебічно розвиненої особистості, що вміє використовувати набуті знання у сучасному світі.

    Тому для себе, як для вчителя англійської мови, у розв’язанні даної проблеми я поставила такі завдання:

    • Розширювати комунікативні навички учнів, розвивати їх почуття, мовлення;
    • розвивати мислення та творчі здібності учнів;
    • використовуючи краєзнавчі матеріали зацікавлювати дітей видатними постатями історії та літератури;
    • виховувати у школярів повагу до історичного минулого свого краю та англомовних країн світу;
    • вчити учнів аргументувати свою думку;
    • розвивати уміння використовувати набуті знання у житті;
    • формувати в учнів здатності знаходити правильне рішення  в різних життєвих ситуаціях

     Моє педагогічне кредо: «Найпрекраснішим  на світі  є  вигляд  дитини, що  впевнено  йде  по життєвій  дорозі  після того,  як  ви  показали їй шлях…»
                                                                                                     Конфуцій

    Теоретична база досвіду. Сьогодні особлива увага педагога повинна приділятися практичній і творчій складовим навчальної діяльності, яка базується на:

    – підвищенні якості навчання;

    – поглибленні знань з предмета;

    – розвитку мислення та творчих здібностей учнів;

    – формуванні навичок самостійної та колективної діяльності;

    – задоволенні потреб у самовдосконаленні, самореалізації.

    Обґрунтовуючи практичну значущість і акту­альність представленого педагогічного досвіду, спира­юся на праці таких видатних педагогів та науковців, як О.Пометун, О.Ісаєва (інтерактивна технологія), В.Беспалько (комп'ютерні технології), М.Монтессорі (технологія саморозвитку), А. Хуторський, М. Бухаркіна (проектна технологія), Ш.Амонашвілі (технологія гуманізації та демократизації стосунків, педагогіка співробітництва), В.Шаталов (технологія конспектів, опорних сигналів).

    Інноваційні ідеї, покладені в основу досвіду. Переконана, що реалізувати поставлені завдання допомагає засто­сування нових педагогічних технологій, таких як: інноваційні технології,, інтерактивне навчання, інформаційно – комунікаційні технології, проектна технологія та інші. Саме ці технології, на мою думку, допомага­тимуть учням досягти значних результатів у формуванні себе як творчої, всебічно розвиненої особистості, яка: 

    — має необхідні для самореалізації знання з предмета;

    — здатна до використання у практичній діяльності набутих знань і досвіду;

    — застосовує творчі, нестандартні підходи до вирішення навчальних, професійних та життєво важливих проблем;

    — має потребу в постійному самовдосконаленні.

    Особливу увагу приділяю використанню на уроках технологій інноваційних технологій навчання, які сприяють активізації особистісних якостей школяра. Серед багатьох форм і методів інтерактиву (індивідуальна, парна, групова, дослідницькі проекти, рольові ігри тощо) оптималь­ною вважаю групову форму та роботу в парах, адже група для кожного її члена — це суспільство в мініатюрі. Роботу організо­вую в такий спосіб, щоб досвід (знання, вміння), який набуває дитина в штучно створеному середовищі, вона могла перенести в зовнішній світ і успішно його вико­ристати.

    Із метою розвитку комуні­кативних вмінь школярів найчастіше ви­користовую такі інтерактивні методи: «мозковий штурм», «займи позицію», «мікрофон» «шість капелюхів Боне», «ментальні карти», асоціації, диспути»,  «незакінчене речення», «продовж розповідь», «мікрофон»  та інші.

    Для розвитку асоціативного мислення застосо­вую такі прийоми, як «Гронування», або «Асоціатив­ний кущ».

    Розгадуємо на уроках кросворди, часто до їх складання залучаю учнів.

    У своїй практичній діяльності я помітила, що ефективним для  виявлення та розвитку творчих здібностей учнів середнього шкільного віку є проведення уроків-подорожей, рольових ігор, уроків-фестивалів, уроків-вистав, уроків-вікторин, які й проводжу у своїй роботі. Для дітей старшого шкільного віку більш цікавими є нестандартні уроки, які сприяють формуванню духовного світу, загальнолюдських цінностей: інтегрований, урок-пошук, урок-відкриття, урок-дослідження.

    Ефективною формою розвитку комуні­кативних здібностей учнів є інсценізація казок, цікавих скетчів. Цей вид роботи сприяє розкриттю індивідуальності учнів, збагачує їхній внутрішній емоційний досвід.

    Також у своїй роботі велику увагу приділяю використанню технічних засобів навчання. На уроках діти слухають музику, пе­реглядають слайди, мультимедійні презентації та відеозаписи, які допомагають  активно сприймати матеріал.

    Значну увагу приділяю домашнім завданням. Як правило, вони диференційовані, творчі. Все це сприяє активізації всебічного розвитку учнів, виробленню в них особистого погляду.

    Вивчення англійської мови не закінчується на уроці, воно продовжується в позакласній роботі. Здійснює­мо різноманітні проекти, проводимо предметні тижні, створюємо тематичні та юві­лейні газети, проводимо конкурси, усні журнали. Готуємо літературно-музичні композиції, інсценізації творів світових письменників та поетів, казок. Така робота не тільки ширше знайомить учнів з культурою країн світу, а дає змогу усвідомити величезну роль , яку відіграє   англійська мова розвитку й формуванні їхньої особистості.

      Результативність досвіду та його аналіз.

    Як свідчить практика, більшість з наведених вище методів і прийомів у рамках досвіду викликають схвальні відгуки серед колег, батьків та учнів.

    На міжрайонному семінарі творчо працюючих вчителів англійської мови (2012р) успішно презентувала матеріали з досвіду роботи над проблемою «Впровадження  ігрових технологій на уроках англійської мови». 

    Приймала активну участь у районній вікторині «What do you know about Great Britain».

    Є співавтором методичних посібників: «Гра як елемент комунікативного підходу до вивчення іноземної мови» (2012р), «Використання ІКТ на уроках англійської  мови» (2013 р), «Розвиток комунікативних здібностей на уроках іноземної мови» (2014р), «Проектна технологія як засіб формування ключових компетентностей учні з іноземної мови» (2015р).

    Мені  дуже  подобаються  слова  Уінстона Черчіля: «Скільки мов ти знаєш , стільки раз ти є людиною». Надіюсь, що вивчення англійської мови стане першим кроком дитини до реалізації власних мрій, успіху у житті. 

    Категорія: Опис педагогічного досвіду | Додав: Kristin
    Переглядів: 1362 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    avatar