30 варіантів білетів для проведення ДПА у 11 класі за рекомендаціями 2015р
Структура атестаційної роботи
Згідно з Орієнтовними вимогами Міністерства освіти і науки України до змісту атестаційних завдань (наказ МОНУ від 20.02.2015 № 192), атестація з іноземних мов проводиться у письмовій формі. Завдання складаються з трьох частин (читання, використання мови та письмове повідомлення) за матеріалами, підготовленими вчителем. Завдання мають відповідати Державному стандарту та навчальним програмам: для загальноосвітніх навчальних закладів рівень В1; для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов рівень В2.
Учитель формує завдання з трьох вищезазначених складових відповідного до типу навчального закладу рівня на окремому бланку. Завдання містять: текст для читання мовчки з післятекстовим завданням, текст із пропусками на використання мови та одне завдання для написання письмового повідомлення.
Даний посібник повністю відповідає всім зазначеним вимогам.
Перше завдання — читання тексту та виконання післятекстового завдання (20 хвилин). Мета — виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти тексти у визначений проміжок часу.
Типи текстів: статті з періодичних видань; листи (особисті, офіційні тощо); оголошення, реклама; меню, кулінарні рецепти; програми (телевізійні, радіо тощо); особисті нотатки, повідомлення.
Форми завдань: а) завдання із вибором правильної відповіді (Multiple Choice) або б) завдання на встановлення відповідності (True/False). а) Для кожного тестового завдання запропоновано декілька варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь. б) Завдання на встановлення відповідності (правильне чи неправильне твердження відповідно до змісту тексту) вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей вказано тільки один варіант (True або False), що позначає правильну відповідь.
Учні повинні проявити вміння: виділяти загальну інформацію із документів, що використовуються в повсякденному спілкуванні (короткі повідомлення для друзів, оголошення, проспекти, меню і т.д.); виділяти детальну інформацію про осіб, факти, події тощо; розрізняти фактографічну інформацію і враження; виділяти точну та детальну інформацію в текстах, що стосуються повсякденного життя, написаних розмовною мовою; розуміти точку зору автора на конкретні та абстрактні теми у статтях та доповідях; розуміти абстрактні та складні тексти, уривки з літературних творів та спеціальної літератури; розуміти структуру тексту, розпізнавати зв'язки між частинами тексту.
Друге завдання — використання мови (20 хвилин). Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета — визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що показують рівень спілкування іноземною мовою.
Форми завдань: завдання із вибором однієї правильної відповіді (текст із пропусками для заповнення). Завдання полягає у тому, щоб учень (учениця) вибрав (вибрала) одну правильну відповідь із кількох варіантів відповідей (from the table/box), щоб заповнити кожний пропуск у тексті, використовуючи подані слова або словосполучення. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана одна правильна відповідь.
Перевіряються вміння учнів ідентифікувати та обирати правильні формулювання для вживання в мові лексичних та граматичних конструкцій в процесі спілкування.
Третє завдання — писемне мовлення (20 хвилин). Мета — визначити рівень сформованості в учнів навичок, необхідних для вирішення комунікативних завдань.
Завдання: створення текстів на основі конкретної ситуації і письмових підказок. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо учень розкрив задану тему і надав запис завдання без граматичних та лексичних помилок.
Учень (учениця) повинен (повинна) вміти: використовувати увесь спектр форм ввічливості; заповнювати прості формуляри; описати свою особисту ситуацію або стан справ у сім'ї в короткому тексті з опорою на прості запитання; передати особисту інформацію в короткому листі відповідного зразка або довільної форми; передати прості ділові повідомлення; написати короткий текст про відповідну подію, власні вподобання, плани на майбутнє; прокоментувати конкретне явище, подію або чиєсь твердження; висловити й аргументовано пояснити власну точку зору.
Кількість варіантів готується вчителем відповідно до кількості учнів у класі, які виявили бажання проходити атестацію з іноземної мови. Кожен (кожна) учень (учениця) отримує окреме завдання. Час на виконання усіх завдань — 1 астрономічна година (60 хвилин). Правильність виконання завдань оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань.
Критерії оцінювання атестаційних завдань
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329, у системі загальної середньої освіти визначено критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців), що встановлюють відповідність між вимогами до знань, умінь і навичок учнів та показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень.
Ці критерії реалізуються в нормах чотирьох рівнів досягнень: початкового, середнього, достатнього, високого.
Перший рівень — початковий. Відповідь учня (учениці) фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.
Другий рівень — середній. Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
Третій рівень — достатній. Учень (учениця) знає істотні ознаки понять, явищ, зв'язки між ними, вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Відповідь учня (учениці) правильна, логічна, обґрунтована, хоча в ній бракує власних суджень.
Четвертий рівень — високий. Знання учня (учениці) є глибокими, міцними, системними; учень (учениця) вміє застосовувати їх для виконання творчих завдань, його (її) навчальна діяльність позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.
Кожний наступний рівень вимог вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові.
При визначенні рівня навчальних досягнень учнів враховуються:
• характеристики відповіді: правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність;
• якість знань;
• сформованість загальнонавчальних та предметних умінь і навичок;
• рівень володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
• вміння виявляти проблеми та розв'язувати їх, формулювати гіпотези;
• самостійність оцінних суджень.
Оцінювання здійснюється за 12-бальною системою (шкалою), і його результати позначаються цифрами від 1 до 12.
У випадку невідповідності рівня навчальних досягнень учня (учениці) цим критеріям ставиться позначка «не атестований».
Оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.
Заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з місцевими органами управління освітою. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до цих критеріїв.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів старшої школи
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Вимоги до знань, умінь і навичок учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учні розрізняють об'єкти вивчення
|
2
|
Учні відтворюють незначну частину навчального матеріалу, мають нечіткі уявлення про об'єкт вивчення
|
3
|
Учні відтворюють частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконують елементарні завдання
|
II. Середній
|
4
|
Учні з допомогою вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, можуть повторити за зразком певну операцію, дію
|
5
|
Учні відтворюють основний навчальний матеріал, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило
|
6
|
Учні виявляють знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповіді їх правильні, але недостатньо осмислені. Вміють застосовувати знання при виконанні завдань за зразком
|
III. Достатній
|
7
|
Учні правильно відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти, вміють наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролюють власні навчальні дії
|
8
|
Знання учнів є достатніми. Учні застосовують вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролюють власну діяльність. Відповіді їх логічні, хоч і мають неточності
|
9
|
Учні добре володіють вивченим матеріалом, застосовують знання в стандартних ситуаціях, уміють аналізувати й систематизувати інформацію, використовують загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією
|
IV. Високий
|
10
|
Учні мають повні, глибокі знання, здатні використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення
|
11
|
Учні мають гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовують їх у різних ситуаціях, уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми
|
12
|
Учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення
|
|